Angående skolan

Nu har jag tänkt över en grej angående skolan. Jag är verkligen trött på det vi får göra i skolan. Vi sitter vid skolbänkarna i ca 6 timmar. Det ända vi får göra är lyssna, skriva och läsa. Vem tycker det är roligt, säg mig det. Det blir tidiga mornar och långa dagar. Det finns lärare som verkligen är jättedåliga. Vissa kan inte svenska, vissa är verkligen tråkiga, vissa står i 40 minuter och pratar. Lärarna undrar varför man är så omotiverad på lektionerna.
Det är oftast något jätte o intressant, like I care att en kung dog 1810 eller om hur många väteatomer det finns i något. 
Nationella proven gör mig verkligen så stressad och obekväm. Jag får panik på att man inte vet vad man ska plugga till. Det blir så ostrukturerat. Om dom sänker mig kommer jag bli otroligt arg och irriterad. Jag är en sådan person som lär in mig det till provet och efter jag har gjort provet flyger det ut ur min hjärna.
Jag vet även att skolan är bra för framtiden men tycker vi borde få mer praktik eftersom det är en väldig skillnad på jobb och skola. Man ska arbeta så mycket mer än vad man ska plugga. Så  varför inte lägga in några fler veckor vi får praoa på

Nu kanske ni tycker jag låter som om jag hatar skolan och är gangster och bara; fuck school men nej. Visst det är jättebra med svenska, engelska och matte. Men tycker skolan borde göra så att eleverna är mer motiverade och göra så att man inte känner sig deprimerad över att gå i skolan.
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback